Pasta z awokado

Pasta z awokado

Awokado to jeden z moich ulubionych owoców. To złoto w mojej kuchni. Bo jest pełne witamin, ma mnóstwo zastosowań i jest bardzo łatwy w obróbce. Jest też nabardziej kalorycznym owocem, ale spokojnie- zdrowe tłuszcze nikomu nie zaszkodzą, a kwas oleinowy (tłuszcz zawarty w awokado) poprzez swoje właściwości sprawia, że cenne składniki z innych produktów lepiej się wchłaniają! Awokado zawiera witaminy A, E, (witaminy młodości, wzmacniają skórę, włosy i paznokcie) i C, również potas (w awokado jest go wiecej niż w bananach!) i luteinę.

Do tego ma delikatny lekko orzechowy smak, który doskonale łączy się z innymi różnorodnymi dodatkami.

Składniki pasty:

1 awokado (obrane, pokrojone w mniejsze kawałki)

5 żółtek z  jajek ugotowanych na twardo

50-100g wędzonego łososia (ilość dowolna, w zależnosci od tego jak bardzo lubicie smak tej ryby)

100g twarożku (chudego, mozna też dodać twarozek typu Almette, ale wtedy nie dodawaj już jogurtu)

łyżka gęstego jogurtu (w tym przepisie nie polecam greckiego, bo jest kaloryczny, a łosoś i awokado już wnoszą do pasty sporo kalorii)

sok z 1/3 limonki (jesli nie masz limoni, wyciśnij sok z cytryny)

świeżo zmielony pieprz

łyżka posiekanego koperku

opcjonalnie: łyżeczka dobrej musztardy

Nie dodaję już soli, ponieważ łosoś jest dość słony. Wszystkie składniki blendujemy na gładką pastę. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku nie dłużej niż 48 godzin. Pasta jest idealna do kanapek z pełnoziarnistego chleba (nie smaruję go już masłem!), oraz jako wypełnienie białek ugotowanych jaj. Można też posmarować nią tortille, zwinąć i pokroić w grube plastry, to świetna szybka przekąska na przyjęcie 😉

Dodaj komentarz

Zamknij

O której kawa?!